۱۳۹۶ جمعه ۲ تير
English
دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت آرم سایت
صفحه اصلی
راهنماي ايجاد دفتر پيشخوان خدمات دولت

 

 
براي ايجاد و بهره برداري از دفتر پيشخوان دولت، موارد زير را بايد در نظر داشته باشيد:


1- ظرفيت توسعه دفاتر در هر استان توسط كارگروهي به رياست معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني استانداري و عضويت نمايندگان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و تشكل صنفي دفاتر پيشخوان تعيين مي گردد. ايجاد دفتر خارج از ضوابط مصوب كارگروه مذكور، امكان پذير نيست.
2- توسعه ظرفيت دفاتر براساس آمايش سرزميني و با مقياسهايي كه از مطالعات كارشناسي در سطح كشور توسط برنامه ريزان ملي صورت گرفته است انجام مي گيرد. كارگروههاي استاني نيز در چهارچوب سهميه تعيين شده از سوي كارگروه راهبري دفاتر پيشخوان دولت (به رياست معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و دبيري رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور) مبادرت به توزيع ظرفيت ايجاد دفاتر در سطح استان مي نمايند.
3- پذيرش تقاضاي ايجاد دفتر پيشخوان خدمات دولت، به موجب آيين نامه مصوب هيات وزيران پس از اعلام فراخوان عمومي صورت مي پذيرد. واگذاري پروانۀ ايجاد دفتر خارج از فراخوان برخلاف مقررات و خارج از اختيارات كارگروههاي استاني و استانداريهاست. بنا براين در صورتي كه تمايل به ايجاد دفتر داريد، تقاضاي خود را پس از اعلام فراخوان عمومي در آن استان به دبيرخانه كارگروه پيشخوان دولت تقديم كنيد.
4- شرايط فردي و مكاني متقاضي ايجاد دفتر پيشخوان دولت به شرح زير است. از ارائۀ تقاضا خارج از موازين مقرّر در آيين نامه خودداري فرماييد چرا كه كارگروه استاني و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در صورتي كه تقاضاي واصله را مطابق با مقررات تشخيص ندهند، مجاز به حذف آن خواهند بود.

 

شرايط متقاضيان و اسناد و مدارك مورد نياز براي دريافت پروانه
(پيوست شماره دو - آيين نامه دفاتر پيشخوان خدمات دولت)

 

الف - متقاضيان دريافت امتياز پروانه دفاتر بايد داراي مشخصات و شرايط ذيل باشند:
1– اشخاص حقيقي
1-1- داراي تابعيت ايراني
1-2- تدين به دين مبين اسلام يا ساير اديان رسمي كشور
1-3- داشتن اهليت قانوني و نداشتن پيشينه كيفري و عدم اشتهار به فساد منجر به محروميت از حقوق اجتماعي و اعتياد به مواد مخدر (ارائه تاييد صلاحيتهاي فردي توسط مراجع ذيصلاح) و نداشتن سابقه عضويت در گروهك‌هاي غير قانوني
1-4- دارا بودن گواهي انجام خدمت وظيفه يا معافيت از انجام آن براي افراد ذكور
1-5- عدم اشتغال در تشكيلات دولتي با رعايت قوانين و مقررات جاري
1-6- دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي مورد تاييد وزارت علوم, تحقيقات و فنآوري و يا حداقل 10سال سابقه كارشناسي كاربردي (بر اساس حكم كارگزيني) در دستگاههاي دولتي.

2– اشخاص حقوقي
2-1- شخص حقوقي بايد غير دولتي و محل ثبت آن در ايران باشد.
2-2- صاحبان امضاء آن تمامي شرايط مذكور در بندهاي 1 الي 5 و مديرعامل و يا يكي از صاحبان امضاي آن علاوه بر بندهاي مذكور، شرط بند 6 بخش الف را نيز داشته باشند.

ب- صدور بيش از يك پروانه براي هر متقاضي در سطح كشور صرفا" با موافقت وزارت امكان پذير مي باشد.

ج - متقاضياني كه  قبلا پروانه دريافت كرده و پروانه آنها بنا به دلايلي به جز تخلف لغو شده باشد، مي توانند پس از گذشت 5 سال از تاريخ لغو پروانه، نسبت به ارائه درخواست پروانه اقدام كنند.

د - شرايط ايثارگري
اولويت هاي ايثارگري در زمان صدور پروانه به ترتيب عبارتند از:
اولويت 1: خانواده شهداء و ‌جانبازان 70% و بالاتر
اولويت 2: جانبازان 25% تا 70% و ساير ايثارگران

 
شرايط و امكانات دفاتر پيشخوان خدمات
(پيوست شماره يك - آيين نامه دفاتر پيشخوان دولت)

 

1- دفتر، بايد در مناطق شهري حداقل فضايي برابر با 50 متر مربع و در مناطق روستائي 20 متر مربع براي ارائه خدمات را داشته باشد و ترجيحا در طبقه همكف يا اول بوده و داراي كاربري مجاز باشد.

2- در طراحي نماي بيروني و چيدمان تجهيزات اداري و فني دفتر، موارد ذيل ‌بايد رعايت شود:
- تهيه و نصب تابلو با رنگ، آرم و نوشته معين مطابق نمونه‌اي كه توسط كميته راهبري دفاتر پيشخوان ارائه مي‌شود.
- فضاي كافي به متقاضيان اختصاص يابد.
- امكانات لازم جهت ارائه خدمات به جانبازان، معلولين و سالمندان فراهم شود.
- تأمين تأسيسات بهداشتي (آبدارخانه و سرويس بهداشتي) براي كاركنان دفتر (اين تكليف در مجتمع‌هاي تجاري و اداري كه داراي سرويس بهداشتي متمركز هستند مصداق ندارد) .
- در بالاي باجه‌ها محل‌هائي براي نصب علائم ديداري و نوشتاري جهت اطلاع مشتريان پيش‌بيني شود.
- تابلوي تعرفه خدمات براي رؤيت متقاضي به نحوي نصب شود كه در زمان توقف در جلوي باجه هم به راحتي قابل خواندن باشد.

3- دفتر بايد مجهز به تجهيزات فني و اداري مورد نياز شامل موارد ذيل باشد:
3-1- ميز
3-2- صندلي و نيمكت مراجعين
3-3- امكانات ايمني نظير كپسول اطفاي حريق و سيستم هشدار دهنده (دزدگير)
3-4- داشتن تجهيزات رايانه اي متناسب با خدمات قابل ارائه
3-5- يك دستگاه نمابر
3-6- خطوط ارتباطي و ديتاي متناسب با حجم خدمات قابل ارائه
3-7- وسايل حرارتي/ برودتي مناسب
3-8- دستگاهpos

تاریخ به روز رسانی: 1394/10/12
تعداد بازدید: 3172
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به استانداری خراسان جنوبی میباشد.
Powered by DorsaPortal